miercuri, 29 octombrie 2008

Clonele demagogului

www.hotnews.ro citeaza de pe blogul premierului ungar Ferenc Gyurcsany. Citatul parca este un mesaj transmis presedintelui Basescu, PDL, PSD si PRM; de aceea il reproduc aici:
Stiu foarte bine ca functionarii ar merita o crestere a salariilor de 30 sau 50%. Este adevarat ca invatatorii, politistii, infirmierele castiga putin. Dar (...) nu putem plati mai mult decat colectam din impozite si este total interzis, mai ales in circumstantele actuale, sa finantam din credite cresterea salariilor", subliniaza Ferenc Gyurcsany, intr-un articol intitulat "Fiecare va fi atins de criza", publicat miercuri pe blogul lui.


Este ceva de invatat de aici, daca nu am fi orbiti de ura fata de Tariceanu si preocupati de supravietuirea politica. Daca nu am fi demagogi si in campanie electorala pe deasupra.

Insa si pentru sindicate ar fi ceva invataminte de tras din experienta Ungariei, cu conditia, beneinteles, ca liderii sindicali din invatamant sa nu candideze la alegeri pe listele/din partea PD-L.

Catalin Croitoru(lider sindical FEN), candidat PD-L in alegerile din Noiembrie, intr-un interviu pentru Cotidianul:

Rep: Şi de ce aţi ales PD-L?

C.C.: A fost o atracţie reciprocă, la fel ca într-un mariaj. Ne-am plăcut şi am decis să ne căsătorim. A avut cea mai bună ofertă dintre toate partidele cu care am negociat. M-au rugat să conduc departamentul de educaţie şi să mă ocup de strategii şi politici educaţionale şi în cadrul programului de guvernare.

Iar cine mă critice că bag sindicatul în politică, face o mare prostie. Duşmanii mei ar trebui să ştiu că eu am făcut sindicatul, nu el pe mine, în ’90, şi le pot da lecţii multora de sindicalism.
..........
Rep:Am citit statutul FEN şi văd că dumneavostră tăiaţi şi spînzuraţi. Dumneavoastră demiteţi şi numiţi oameni în funcţii de conducere?

C.C.: Eu am dreptul să-mi aleg echipa cu care să lucrez. Am mai fost acuzat că sînt un dictator, că sînt preşedinte pe viaţă. Dar eu le-am precizat că voi fi preşedinte şi după moarte, că tot fondatorul FEN sînt. Iar statutul este 90% tradus după statutul sindicatului profesorilor din Statele Unite, numai că l-am adaptat la realităţile din România.

În plus, am introdus şi dreptul de veto într-o anumită situaţie, pe care apoi cei din SUA au preluat-o de noi. Deci nu cred că pot fi acuzat că nu există democraţie în sindicat.


Mare om, mare caracter! Smile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu